Finans Okuryazarlığı Etkinliklerimiz

Finans Okuryazarlığı Etkinliklerimiz

Finans Okur-Yazarlığı uygulamasının temel hedefi, 'para nedir ve nasıl kullanılmalıdır', 'istek ve ihtiyaç arasındaki fark nedir' gibi sorulara cevap bulmak; 'seçim yapmak', 'sabırlı olmak' gibi kavramları pekiştirmektir.Harcama, Biriktirme (Tasarrruf) ve Paylaşma başlıklarında etkinliklermiz yapılmaktadır.

26.12.2019 300

Finansal okuryazarlık en genel haliyle "finansal kavramlar ve risklerin bilgi ve anlayışına sahip olmak, bu bilgi ve anlayışı değişik finansal bağlamlarda etkili kararlar almak, birey ve toplumun finansal iyi olma halini geliştirmek ve ekonomik hayata katılımı sağlamak için kullanma becerisi, motivasyonu ve güveni" olarak tanımlamaktadır (OECD, 2012). Bu tanımdan yola çıkarak, finansal okuryazarlığın bireyin yaşantısı ile sınırlı olmayıp toplumun genel finansal karakterini doğrudan etkileyen temel bir yeterlik alanı olduğundan söz edilmektedir. Bu nedenle özellikle çocukların ve gençlerin finansal okuryazarlık eğitimleri, birçok ülkenin eğitim ve ekonomi politikalarında giderek daha fazla alan açtıkları bir konu durumundadır.

Finansal okuryazarlık dijital çağın gerektirdiği okuryazarlık alanlarından biri olarak değerlendirilmektedir. Hızlı dönüşümlerin, yeniliklerin ve büyük bir veri akışının yaşandığı günümüzde gençler daha karmaşık finansal ürünler, hizmetler ve sistemler ile karşı karşıya bulunmaktadır. Bu koşullarda gençlerin finansal risk ve fırsatların farkında olmaları, bütçelerini doğru yönetebilmeleri ve finansal problemlere karşı öngörü geliştirebilmeleri bireylerin ve dolayısıyla toplumun finansal sağlığını geliştirmeye katkı sağlayacaktır. Bu noktada OECD tarafından sıklıkla vurgulanan gençlerin mümkün olduğunca küçük yaşlardan itibaren finansal eğitiminin sağlanması ve finansal eğitimin zorunlu eğitim müfredatı ile bütünleştirilmesi dikkate alınması gereken hususlardır. Bireylerin ve toplumun refah düzeyini etkileyecek olan bu yeterliğin her birey için eşit eğitim fırsatı çerçevesinde sunulması gerekir. Ülkelerin böyle bir yeterliği bireylerin kendi olanakları dâhilinde geliştirmelerini bekleyerek riske atması ve finansal eğitimi göz ardı etmesi uzun vadede toplumda finansal sistemin sağlıklı işleyişini engelleyecek olumsuz etkilerin ortaya çıkmasına neden olabilir.

Kaynak(https://tedmem.org/mem-notlari/degerlendirme/temel-bir-yasam-becerisi-finansal-okuryazarlik)

26-12-201926-12-201926-12-201926-12-201926-12-201926-12-201926-12-201926-12-201926-12-201926-12-201926-12-201926-12-201926-12-2019